July 22, 2009

Longest Solar Eclipse it is…

Hari ni ada gerhana matahari…kenapa gerhana matahari? sbb bulan kaver laluan sinar matahari. kiranya bulan ada tengah2 antara matahari dan bumi. Tp kenapa bila bumi tengah2 antara bulan dan matahari, dia panggil gerhana bulan, bukan gerhana bumi?

Okay, berbalik kt gerhana matahari. Last sekali gerhana matahari penuh lalu kt malaysia ni adalah tahun ntah..tak ingat..time tu tingkatan 2. tp gerhana hari ni tak lalu malaysia pun. cerita lama…

ingatkan pagi tadi hari cerah la, sbb bole la tgk2 kot ada nampak gerhana. tp kalo hujung KLCC pun tak nampak, paham2 je la. tp sempat la tgk dalam tv masa lunch, sebijik macam dalam heroes.

agaknyer by this time, banyak la power2 yang dh activated sebab gerhana tadi tu. hmmm..apa agaknya power yang aku dapat ek? tapi power yang paling berguna sekali aku rasa, budak ni punya power….

 

saper yang tengok heroes faham2 la apa power budak ni dlm citer tu..

kalo aku ada, dengan senang je aku g ubah titik kat akaun bank aku. nak ubah payslip pun bagus..

1 comment:

AT said...

Some, time gerhana dorang hilang power! ko mau mampus kena tangkap polis! ehehehe